حمل و نقل، رابطهاى اساسى بین فرستنده کالا و گیرنده آن برقرار مىکند. بهترین کالا اگر در زمان لازم، در مکان لازم و در شرایط مطلوب دریافت نشود، مطلوبیت نخواهد داشت. لذا باید بین خریدار و حملکننده همکارى نزدیک وجود داشته باشد. حمل چه از طریق دریا و چه از طریق زمین و چه از راه هوا عامل مهمى است و هزینههاى مربوط به آن در رقابتى کردن فروش کالا تأثیر مستقیم دارد. ارزان خریدن، همیشه دلیل ارزان بودن قیمت کالا نیست، مسئله حمل و نقل یکى از مسائل مهم مبتلا به مدیران مؤسسات و کارخانجات مختلف است و تردیدى نیست که در صورت حل این مسئله، مدیران مىتوانند با دریافت به موقع مواد اولیه و کالاهاى مورد نیاز با هزینه حمل و نقل مناسب، قیمت تمام شده تولیدات خود را کاهش داده و از این طریق مؤسسه خود را افزایش دهند.
|